emotion.edu.pl

Zarządzanie zmianą

Zarządzanie zmianą Zapomnij o stabilizacji, czyli jak zarządzać zespołem i komunikacją w obliczu zmian

Peter Ducker"Jedyna pewna rzecz w życiu to ciągła zmiana"

Grupa docelowa:
  • Kadra menedżerskiej średniego i wyższego szczebla
Cele szkolenia zarządzanie zespołem:
  • Dostarczenie wiedzy na temat mechanizmów rządzących procesem wdrożenia zmian organizacyjnych
  • Wykształcenie u uczestników pozytywnego stosunku do zmian
  • Uświadomienie uczestnikom roli i zdań menedżera w przeprowadzaniu zespołu przez zmiany
  • Nabycie przez uczestników wiedzy na temat etapów zmian oraz narzędzi skutecznej komunikacji podczas procesu zmian
  • Przećwiczenie diagnozowania potrzeb informacyjnych i przygotowywania planu działań komunikacyjnych
  • Przećwiczenie rozpoznawania i radzenia sobie z oporem pracowników podczas wdrażania zmian
  • Przećwiczenie komunikowania trudnych decyzji
Korzyści dla organizacji i pracowników:

Uczestnicy po zakończonym szkoleniu będą potrafić:

  • Profesjonalnie zaplanować i przeprowadzić spotkanie z pracownikami podczas, którego zostaną zakomunikowane zmiany organizacyjne
  • Zdiagnozować potrzeby informacyjne i nastawienia pracowników
  • Zbudować atmosferę współpracy i zaufania w zespole
  • Efektywnie komunikować się z podwładnymi
  • Umiejętnie przekazywać trudne decyzje
  • Skutecznie przełamywać opór pracowników wobec wprowadzanych zmian
  • Skutecznie radzić sobie z emocjami i stresem
Zakres tematyczny:

Wprowadzenie do zarządzania zmianą

  • Czym jest zmiana? – cele i istota zmian
  • Zmiana – szansa, czy konieczność?
  • Jak radzisz sobie z sytuacją zmiany? – Autodiagnozna nastawienia i gotowości do zmian
  • Zarządzanie zmianą (psychologia zmiany – model Kurta Leawin’a)

Zarządzanie procesem zmian w firmie

  • Kluczowe czynniki sukcesu wpływające na powodzenie procesu zarządzania zmianą
  • Gotowość do zmian
  • Na jakim etapie modelu zmiany jest menedżer i jego zespół?
  • Analiza potencjalnych źródeł ryzyka i zagrożeń dla realizacji procesu zmiany

Lider i menedżer w procesie zmian

  • Menadżer jako promotor zmian- określenie roli i zadań menedżera
  • Kompetencje szczególnie potrzebne podczas wrażania zmian w organizacji: motywowanie w procesie zmian, budowanie atmosfery współpracy i zaufania
  • Jak przekonać i zaangażować pracowników do wdrażania zmian

Psychologiczne i emocjonalne aspekty zmian – reakcje pracowników na zmiany

  • Dlaczego ludzie obawiają się zmian?
  • Postawy wobec zmian- reakcje na zmiany i ich uwarunkowania
  • Rodzaje i źródła oporu wobec zmian

Komunikowanie zmian

  • Znaczenie efektywnej komunikacja w procesie zmian
  • Metody skutecznej komunikacji
  • Okoliczności utrudniające sprawną komunikację w organizacji

Pobierz kartę zgłoszenia

W ramach różnych projektów nasi trenerzy pracowali m. in. dla:
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
EMOTION
ul. Pisankowa
26 03-238 Warszawa
Tel/fax: +48 22 614 19 36
Mobile: +48 696 82 00 82
e-mail: biuro@emotion.edu.pl
Copyrights Emotion 2009-2014   |   Rysunki: Igor Kniaź   |   Webdesign: Paweł Ceran   |   Powered by LekkiCMS
do góry